דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב ואדריכלות- פירוט מסלולי הלימוד 

מאת    [ 14/08/2012 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 1816 פעמים ]

תחום האדריכלות ועיצוב הפנים הוא תחום מרתק המשלב גם כישרון ויכולות עיצוביות יחד עם ידע וכישורים מתחומי ההנדסה. בגלל הדרישה הרבה ללימודים בתחום זה, התחרות על כל כסא פנוי רבה, והמועמדים נעזרים בכל הזדמנות אשר תקנה להם יתרון במרוץ לקבלה ללימודים. במסגרת הכנה זו, מציעות מכינות רבות ללימודי עיצוב ואדריכלות, תוכנית לימודים מגוונת המאפשרת למועמד לרכוש ידע התחלתי בתחום הלימודים, להתנסות בחוויית הלימוד והעבודה בתחום ובמקביל לשפר את סיכוייו להתקבל לאחר ממסלולי הלימודים הנדרשים בארץ כדוגמת לימודי אדריכלות בבצלאל, לימודי אדריכלות בטכניון, אוניברסיטת ת"א או ויצ"ו חיפה.

מסלולי הלימוד הקיימים לאדריכלות

ישנם תארים שונים באדריכלות, המאפשרים עבודה מסוג שונה בסיום הלימודים. כדי להירשם אצל רשם האדריכלים בארץ ולקבל רישיון לתכנן מבנים של עד 11 מטר (כ-4 קומות) יש לקבל תואר אקדמי B.Arch שניתן על ידי חמישה מוסדות אקדמיים בארץ: הטכניון, בצלאל, אוניברסיטת תל-אביב, המרכז האוניברסיטאי אריאל וויצ"ו חיפה. משך הלימודים במסלול זה הוא 5 שנים. רישיון לתכנן מבנים גבוהים יותר ניתן לאחר תקופת התמחות נוספת בת שלוש שנים.

מסלול לימודים קצר יותר הוא מסלול לימודי הנדסאי אדריכלות. משך הלימודים במסלול זה הוא של שנתיים בלבד.

מסלול לימודים שונה אשר אינו מזכה אמנם בתואר רשמי אך מאפשר לבוגרים לעבוד בתחומי עיצוב הפנים הוא שילוב של מקצוע האדריכלות והעיצוב עם מקצוע נוסף. בסיום מסלול זה יקבלו הבוגרים תעודה המעידה על הכשרתם בתחום.

מסלולי הלימוד לתחום העיצוב

מלבד אדריכלות, עיצוב כולל מגוון תחומים רחב מאד החל מעיצוב אתרי אינטרנט, דרך עיצוב מוצרים להדפסה (כעלונים, פוסטרים, עיתונים או ספרים), עיצוב אופנה, עיצוב תעשייתי של מוצרים ואפילו עיצוב אריזות מוצרים ועיצוב תכשיטים- צורפות. כל אחד מהתחומים הללו דורש התמחות ספציפית הן בתוכן הלימודים והן בטכניקות והכלים השונים המשמשים את העובדים בהם.

במסגרת בתי הספר לעיצוב, מסלולים שונים בתחום העיצוב מדגישים ומתמחים בתחומי העיצוב השונים ומאפשרים ללומדים בהם להתחיל להתמחות בתחום בו בחרו עוד בתקופת הלימודים.

אופי לימודי האדריכלות בארץ

לימודי האדריכלות הם לימודים קשים המשלבים יצירתיות ובניית מודלים לצד מקצועות ההנדסה השונים. הלימודים מתמקדים לא רק בפן הטכני וההנדסי אלא גם שואפים להקנות לבוגרים רקע תרבותי-אמנותי אשר חושף אותם לגישות עיצוביות שונות, טרנדים חדשים בתחום והבנה טובה של הפן העיצובי המשלב קונספט עם פרקטיקה, מסר וטעם אישי. בין בתי הספר המתמחים בלימודי אדריכלות בולטים שניים במיוחד: בצלאל אדריכלות והטכניון.

קבלה ללימודי אדריכלות

קבלה למסלולי לימוד אדריכלות ועיצוב בארץ עוברת דרך בגרות מלאה, מבחני הפסיכומטרי, מבחני קבלה שונים, הצגת תיק עבודות ומעבר ראיון אישי. דגש רב מושם בתנאי הקבלה על מבחני הקבלה והראיון האישי, כאשר תיק העבודות יכול לשחק תפקיד משמעותי במהלך הראיון, גם אם אינו מהווה דרישה פורמאלית במוסד הלימודים.

תיק עבודות טוב הוא תיק בן מספר מצומצם של עבודות המאפשר למועמד להציג את מגוון יכולותיו האמנותיות תוך בניית קונספט כולל לתיק והדגשת הייחוד האישי בעבודותיו. האחראיים על הקבלה אינם מחפשים את המועמדים אשר הם כבר מוקצעים בתחום, אלא את הכישרון הגולמי והיצירתיות אשר פורצת מתיק העבודות.

תפקידי המכינה בקבלה ללימודי עיצוב ואדריכלות

מכינה טובה לתחום העיצוב והאדריכלות היא זו אשר מאפשרת ללומדים בה להתנסות בלימודים בתחום תוך בחינת עבודתם מול עבודותיהם של אחרים הבאים ללמוד תחומים אלו.

בין תפקידי המכינה היא ללמד את המועמדים ולתת להם רקע על סגנונות עיצוב שונים, התפתחות התחום וכן כלים אשר ישמשו להם גם לאחר קבלתם למסלול הלימודים הנכסף – כתוכנות מחשב שונות המשמשות לעבודת המעצב ודורשות ידע ומיומנות.

תפקיד נוסף חשוב ועיקרי של המכינות לעיצוב הוא הכנת המועמדים לקראת מעמד הרישום והמועמדות למסלול הלימודים הרצוי. במכינות רבות עובדים עם התלמידים ועוזרים להם לגבש את תיק העבודות איתו יגיעו לראיון הקבלה, וכן עוזרים להם להתכונן לראיונות אלו על ידי ביצוע סימולציות והדרכה מתאימה. הידע הנרכש במהלך לימודי המכינה עוזר לתלמידים במהלך בחינות הקבלה ומעניק להם את היתרון הקטן אשר יכול להיות ההבדל בין קבלה ודחייה ממסלול הלימודים הרצוי.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב